۱۳۸۴ آذر ۱۹, شنبه

حق ما و حق فلسطينيان!

مطهره خانوم ـ همسر گرام بنده ـ توي رفتار و حركات من به يه چيزي از همه بيشتر حساسه، ميگه «چطور حواست به ديگران هست، اما من ...»

مردم هم نسبت به حكومت چنين نگاهي دارند، به كرات در بين مردم تو تاكسي و جمع‌هاي خصوصي مي‌شنويم كه گلايه‌هاي سياسي‌شون همراه با مثال‌هاي ساده‌اي است به اين مفهوم. مثلا مي‌گويند چرا بايد آب كارون رو به كويت بفروشيم در حالي كه مردم خوزستان با مشكل آب مواجه هستند؟ حالا كه به فكر فلسطين هستيد، حداقل كمي هم به فكر مردم خودمان باشيد! ...

حالا اشاره‌ام به حرف‌هاي آقاي احمدي‌نژاد است كه به حق درباره‌ي فلسطين اشغالي حرف‌هاي درستي مي‌زنه كه فلسطين مال فلسطينيان است و بس، اين حرف تازه‌اي نيست، خيلي‌ها مي‌زنند، اصلا دفاع از ملت فلسطين يكي از محور‌هاي دفاعي روشنفكران ما قبل از انقلاب بود، اما ...

اما آيا داشتن آسايش و امنيت حق مردم خودمان نيست، پس هر عملي و سخني كه اين حق را متزلزل كند مورد قبول نمي‌تواند باشد.
يا همه مي‌دانيم كه مرزهاي امروزين ايران نسبت به گذشته بسيار تنگ‌تر شده است، مثلا بسياري از كشور‌هاي آسياي مركزي بخشي از خاك ايران بوده‌اند، همچنين كشور‌ي شرقي و حاشيه‌ي خليج فارس.

اگر كسي مي‌خواهد حق سرزميني مردم جهان را از اشغالگران بگيرد، من كه شديدا استقبال مي‌كنم اما حقوق ايران عزيز و ايراني‌ها مقدم است!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

الف ) لـطـفا بــــی رحــمـانـه نــقــد کــنــیــد!
ب ) آدرس ایمیل: aliasghar55@gmail.com