۱۳۸۶ مهر ۴, چهارشنبه

پاچه‌نگار حوزه‌ي دولت

ياهو مسنجرم را باز كردم، چند آف لاين داشتم، سه تاي آنها از طرف آقاي «حامد طالبي» بود، چون آن لاين بود درباره‌ي يكي از آنها سوالي از او پرسيدم، او هم جوابي داد، ديدم ادبياتش عجيب است، جالب ديدم كه متن آن را روي وبلاگ بگذارم تا بقيه درباره‌ي ادبيات آقاي طالبي قضاوت كنند. فقط قبل از آن توضيح بدهم كه تا به حال آقاي طالبي را نديده‌ام، او خبرنگار خبرگزاري فارس است، وبلاگي دارد به نام «خبرنگار مسلمان» كه به خاطر نوشته‌هاي تندش بسياري از بچه‌هاي خبرنگار او را مي‌شناسند، البته با عرض پوزش به عنوان يك «پاچه‌نگار حوزه‌ي دولت»، تلفيقي از «خبرنگار» + «پاچه‌خوار»! مسلمان بودن ايراني بودن و خبرنگار بودن ملزوماتي دارد و فقط به نام نيست. من مسلمان بي اخلاق نمي‌شناسم، خبرنگار پاچه‌خوار سياست‌زده نمي‌شناسم. فكر هم نمي‌كنم اين گونه دفاع كردن از آقاي احمدي‌نژاد به نفع رييس جمهور باشد.
اما همسر محترم آقاي طالبي؛ قبل از ازدواج با ايشان، چند سال با بنده در ايسنا همكار بودند و سابقه‌ي آشنايي داريم.

متن چت امشب را به قول خود آقاي طالبي «بدون سانسور» مي‌گذارم:

hamed talebi: چه جالب ! پخش سخنراني احمدي نژاد در دانشگاه كلمبيا ديشب همزمان با فيلم ميوه ي ممنوعه ! اين صدا و سيما کي مي خواد اين مسخره بازي ها رو تموم کنه ؟ سخنراني هاي احمدي نژاد يا همزمان با يانگومه يا همزمان با فوتبال و يا هم اين شکلي

ali asghar shafieian: من نفهميدم در اين قضيه تقصير صدا و سيما چيه؟

ali asghar shafieian: اين كه سخنراني رييس جمهور توي يك كشوري در آن سوي دنيا كه دوازده ساعت با ايران اختلاف ساعت دارد با ساعت پخش يك سريال كه شب‌هاي فلان روز هفته در ايران پخش مي‌شود يكي مي‌شود ، فكر نمي‌كنم صدا و سيما تقصير داشته باشد

ali asghar shafieian: اگر فكر مي‌كني تقصيري دارد لطفا توضيح

hamed talebi: سلام

ali asghar shafieian: عليك

hamed talebi: اون سخنراني رئيس جمهور پخش مستقيم نبود

hamed talebi: بلكه قرار بود فيلم سخنراني پخش بشه

hamed talebi: پس زمان پخشش هم مي شد هر زماني باشه

hamed talebi: و صدا و سيما بايد زمان مناسب رو انتخاب ميكرد

ali asghar shafieian: من كه اين يانگوم رو نمي‌بينم

hamed talebi: ما به تو كاري نداريم

hamed talebi: و من اصلا شما رو هم نميشناسم

hamed talebi: اين يك اصل كلي است كه برنامه اي با اين اهميت در زماني پخش بشه كه شبكه هاي ديگه برنامه هاي پرمخاطب نداشته باشن

hamed talebi: يا علي

hamed talebi: خسته نباشي

ali asghar shafieian: اما فكر مي‌كنم اگر دوست داشتم فلان سريال رو هم ببينم و قرار بود بين آن و سخنراني رييس جمهور يكي رو انتخاب كنم حتما سخنراني رو انتخاب مي‌كردم

ali asghar shafieian: اما

ali asghar shafieian: در شب‌هاي ماه مبارك رمضان سريال‌ها از بعد افطار تا آخر شب پخش مي‌شود

ali asghar shafieian: بنابر اين هر ساعتي كه قرار باشه سخنراني پخش بشه با يكي از آنها تلاقي پيدا مي‌كند ( و شايد همه‌ي مردم مثل من نباشند كه شنيدن حرف‌هاي شبيه روضه‌ي آقاي احمدي‌نژاد را به ديدن سريال يانگوم ترجيح بدهند)
hamed talebi: نخير

hamed talebi: بين ساعت 8 تا 9 هيچ سريالي نيست

hamed talebi: دقت كن تا متوجه بشي
hamed talebi: ضمنا

hamed talebi: چه كسي به صدا وسيما گفته كه از همه شبكه ها و پشت سر هم بايد سريال پخش كنن

hamed talebi: ؟؟؟

ali asghar shafieian: به هر حال گير دادن هم داريم تا گير دادن، گير دادن منطقي، كمي منطقي و بي منطق

hamed talebi: به هر حال حرف ما منطقي بود

hamed talebi: اما شما ظاهرا گير غيرمنطقي داديا

hamed talebi: خداروزيتو جاي ديگه حواله كنه

hamed talebi: التماس دعا

hamed talebi: ياعلي

ali asghar shafieian: علي يارت باشه آقاي طالبي

ali asghar shafieian: فقط نوشته‌اي كه

به تو كاري نداريم

و من اصلا شما رو هم نميشناسم

asghar shafieian: منظور شما را نفهميدم

hamed talebi: چون گفتي من يانگوم نميبينم

hamed talebi: منم گفتم كه تو مهم نيستي

hamed talebi: مهم اينه كه يه برنامه پرمخاطب هست يا نه

hamed talebi: و اگه پرمخاطب هست نبايد يه برنامه مهم رو همزمان با اون پخش كنن

hamed talebi: يا علي

ali asghar shafieian: گويا نقل قولي كرده بودي كه نمي‌دانم يا درست منعكس نشده بود يا شنونده اشتباه متوجه شده بود يا به من درست منعكس نشده بود، به هر حال خيلي ناراحت شدم كه چطور حرف يك كلاغ و چهل كلاغ مي‌شود و قضيه اصلا يه طور ديگر مي‌شود

ali asghar shafieian: موضوع يادداشتي از اينجانب بوده درباره‌ي سفرها، نظرم را نوشته بودم اما انگار طوري در جلسه با آقاي سعيدلو مطرح شده كه خلاف واقع بوده. آقا يوسف اسدي كه با رييس جمهور آمده بود باكو وقتي صحبت مي‌كرديم مي‌گفت كه آقاي طالبي در آن جلسه گفته يكي از بچه‌هاي ايسنا در وبلاگش نوشته در سيستان مشاوران رييس جمهور بروشوري را به خبرنگاران داده‌اند و آنها را مجبور كرده‌اند كه از روي آن گزارششان را بنويسند

hamed talebi: الان من كار دارم

hamed talebi: لطف كنيد مزاحم نشيد

ali asghar shafieian: اول اينكه همانطور كه مي‌داني من الان در ايسنا نيستم، بنابراين انتساب كارهاي من به ايسنا كار درستي نيست. دوم اينكه همانطور كه مطلب را خوانده‌اي نه اسمي از بروشور آمده و نه گفته‌ام كه كسي مجبور شده آنها را بنويسد، من تنها برداشتم را با خواندن آن گزارش‌ها نوشته‌ام

hamed talebi: ممنون

hamed talebi: يا علي

ali asghar shafieian: لذا از اين قضيه خيلي گلايه دارم، آقاي اسدي كه مي‌گويد من درباره‌ي موضوع بروشور از بچه‌هاي ايسنا هم پرسيده‌ام و آنها هم تاييد كرده‌اند كه يكي از بچه‌هاي ايسنا اين موضوع را در وبلاگش نوشته. اسدي اينقدر با دقت اين موضوع را به من گفت كه اصلا فكر نمي‌كردم درباره‌ي يادداشت من باشد تا اين كه از يكي از بچه‌هاي ايسنا شنيدم منظور همان يادداشت بوده

ali asghar shafieian: به هر حال امانت داري در نقل قول را از شما برادرم كه تا حدي با خلق و خويت در وبلاگت آشنا شده‌ام انتظار دارم.

ali asghar shafieian: اميدوارم خوب و خوش باشيبه خانمت هم سلام برسانيا علي

hamed talebi: سلام نميرسونم

hamed talebi: چون با صداقت بگم

hamed talebi: نه من

hamed talebi: و نه همسر عزيزم

hamed talebi: اصلا از تو خوشمون نمياد

hamed talebi: ياعلي

ali asghar shafieian: عزيز دل برادر حداقل ادب را بايد رعايت كنيم

hamed talebi: من خيلي ادب رو رعايت كردم كه دارم جوابتو ميدم

ali asghar shafieian: ادب چيز خوبي است كه از يك مومن حداقل آن انتظار مي‌رود

hamed talebi: گفتم كه

hamed talebi: ياعلي

ali asghar shafieian: در ماه رمضان كمي نهج البلاغه بخوان تا با كسي كه هر لحظه از او نام مي‌بري آشنا شوي

ali asghar shafieian: جواني، حيف است اين قدر سياست‌زده شوي
hamed talebi has signed out. (9/26/2007 9:03 PM)

۱۳۸۶ مهر ۳, سه‌شنبه

2 سفر در 3 هفته

توي سه هفته‌ي گذشته دو بار رفتم ايران و برگشتم به باكو. اولين بار بعد از پنج ماه - يعني از نوروز - بالاخره مرخصي گرفته بودم، مطهره خانم را يك هفته پيش از آن فرستادم. وقتي بعد از 10 روز برگشتم باكو، قرار بود مطهره هم دو روز بعد آن بيايد اما مريض شد و بعد يك هفته مجبور شدم دوباره به تهران بروم، رفتم و پريروز به اتفاق برگشتيم باكو.

توي اين چند وقت اصلا وقت نشد كه چيزي بنويسم، به جايش نوشتني‌ها و ننوشتني‌هاي بسياري دارم كه نوشتني‌هايش را از فردا شب به مرور تايپ مي‌كنم و روي وبلاگ مي‌گذارم.

بار اول دو روز تهران بوديم، چهار روز براي ديدن پدر و مادرم به نوشهر رفتيم، چهار روز آخر هم تهران بوديم. دفعه‌ي دوم هم هر پنج روز تهران بودم، مشغول دوا درمان. تعدادي از فك و فاميل را ديدم، همين طور دوست و آشنا. به چند نفر هم فقط تلفن كردم، اما با چند دوست هم اصلا وقت نشد تماس بگيرم يا تماس گرفتم و ارتباط برقرار نشد.

با مطهره خانم به ايسنا رفتيم، همه‌ي بچه‌ها خوب و بودند و سخت مشغول كار؛ با تعدادي از آنها هم كمي - يا زيادي - گپ زدم و وقتشان را گرفتم! نام همه‌ي دوستانم را كه نمي‌شود بنويسم، فقط آقاي حسن‌زاده را مي‌نويسم كه بنده‌ي خدا مسووليتش خيلي سنگين شده. مي‌خواستم وقتي ازدفترش بيرون آمدم با حاجي نادعلي تماس بگيرم و سري به او بزنم، خيلي وقت بود نديده بودمش؛ اما از شانسم، او را در راهرو ديدم، او هم اتفاقا بعد از مدت‌ها به ايسنا آمده بود. هم آنجا چند دقيقه با هم صحبت كرديم و هم چند روز بعدش به دفتر نشر آثار امام رفتم كه الان آنجا مشغول است.

خوشبختانه توانستم در همايش «دين مدرنيته‌ي دو» كه آقاي ابطحي باني آن بود شركت كنم، بحث جالبي را هم موضوع قرار داده بودند «آسيب شناسي روشنفكري ديني»؛ چه آسيب‌هايي!

چند تا از بر و بچ حوزه‌ي شمال تهران جبهه رو هم ديدم، الحمدالله به كوري چشم مخالفان تحزب، حداقل دوستان من كه مصمم‌تر از قبل در مشاركت دارند فعاليت مي‌كنند.

دفعه‌ي اول هنوز ماه رمضان نشده بود اما دومين بار به چند تا افطاري هم دعوت شدم، اما خدايي اين سريال‌ها روي ارتباطات آدم‌ها و شركتشون در مراسم‌هاي مختلف تاثير مي‌گذارد، هر چند بايد انصاف داشت كه جذاب هم هستند. به هر حال اينجا كه آمديم ديگه از ديدنشان محروم شديم، فقط يكي از آنها را جام جم پخش مي‌كند.

ديشب همين كه توي سايت بي.بي.سي خواندم سخنراني احمدي‌نژاد در دانشگاه كلمبيا شروع شده، مستقيم از شبپكه‌ي بي.بي.سي و سي.ان.ان ديدمش، خيلي جالب بود، ايستاد و پاسخ سوال‌هاي آنها را داد. خيلي ناراحت شدم كه فهميدم اولش رييس آن دانشگاه آن اهانت‌ها را كرده بود. به هر حال احمدي‌نژاد از پسشان برآمد، حالا برخي دوستان ناراحت نشوند اما من به شخصه بين اختلافات سياسي در داخل با مواضع خارجي كاملا فرق مي‌گذارم.

الان هم منتظرم كه تا چند دقيقه ديگر سخنراني احمدي‌نژاد در سازمان ملل را مستقيم از تلويزيون ببينم. سعي مي‌كنم از فردا حتما وبلاگ را به روز نگه دارم.
نماز و روزه‌ي همه هم قبول باشه الهي