تا حالا سوختن پژو 405 را از نزدیک ندیده بودم. سه هفته پیش توی ترافیک خیابان فتحی شقاقی تهران سوار تاکسی بودم، دیدم 200 متر جلوتر از بین ماشین ها دود بالا می رود. کرایه را حساب کردم و پیاده شدم. تا برسم یکی با کپسول کوچک ماشینش آتش را خاموش کرده بود و ماشین آتش نشانی هم همان زمان رسید. مدلش 2000 بود، با پلاک دولتی. ماشین فقط راننده داشت و الحمدالله آسیبی ندید چون آتش به درون ماشین کشیده نشده بود. راننده گفت که ماشین اداره ی دارایی تهران است. گفت که دو روز پیش آن را برده بوده تعمیرگاه؛ قبل از آتش سوزی هم در داخل ماشین بوی بنزین را احساس کرده بود.
الان چند سال است که همه ی مردم متوجه شده اند ایراد از سیستم سوخت رسانی 405 است، اما انگار تا همه ی آنها آتش نگیرند آقایان قبول نمی کنند که باید اقدامی اساسی بکنند. تازه محرابیان، وزیر صنایع افاضات فرموده اند که شاید از شرکت پژو شکایت کنیم! آقا خیلی عقبی. اول اینکه اگر می خواستی بکنی تا به حال کرده بودی. دوم اینکه شعار دادن را که عمه جان بنده هم بلد است، باید جلوی خطر جانی مردم را گرفت. سوم اینکه اگر به مردم عادی بگویید باید ماشین خودشان را برای تعمیر به ایران خودرو می بردند، اما درباره ی ماشین دولتی که حتما باید خود به خود این کار انجام می شد. مگر کارمند یا راننده ی بدبخت آدم نیستند؟ مگر ماشین دولتی بیت المال نیست، پس چرا در نگهداری آن رعایت امانت را نمی کنید؟
ای بابا، ما رو باش! حق با اونهاست؛ اینقدر مشکل در جــــهــــان هست که دولت نهم باید برای مدیریت آن از این مشکلات کوچک صرفنظر کند. تازه اش هم، این آتش سوزی ها کار خود ما اصلاح طلبان است که از آمریکا پول می گیریم! آره، دولت نوکر و خدمتگذار مردم است، مردم ونزوئلا و بورکینافاسو و سیرالئون و نهایتش به قول آقای رحیم مشایی، مردم دوست داشتنی اسرائیل!
حاشیه: یادداشت «تبلیغ خلیج العربی در باکو» نمی دانم چرا مورد بی توجهی قرار گرفت. انتظار داشتم در بالاترین بازتاب پیدا کند تا به گوش آنهایی که باید برسد. لینک در بالاترین
4 سال بنده در اروپا پزو 405 داشتم و هيچوقت اتش نگرفت چون اصل فرانسه بود
پاسخحذفعرضم اينه 405 مشكل ساختاري نداره اگه مشكلي مشاهده ميشه ناشي از خصوصي بازي (نه خصوصي سازي ) شركتهاي ايرانيه كه به پسر عمه و خاله سفارش دادن تو باغ و زير پلهاي اطراف جاده ورامين و بهشت زهرا و ابعلي قطعات ماشين يه بهانه خصوصي سازي بسازن
حق با این دوست است. به نظر نمی رسد که مشکل از شرکت پژو باشد
پاسخحذفYes Only Corruption
پاسخحذفبا سلام
پاسخحذفپژو ۲۰۰۰ حداقل مال سال ۸۳ است و کاربراتوری۰
ربطی به خودروهای جدید انژکتوری ندارد۰
پس بی خود مطلب بی ربطی مطرح نکنیم وقتی تخصص آن را نداریم۰
کارشناس سابق ایران خودرو مقیم کانادا
سعید
پژو همچنان جان سرنشینان خود را تهدید می کند.......
پاسخحذفخیلی جالبه ، ما باید در ایران با عجز و التماس از شرکت خودرو سازی کشور بخواهیم که علت رفع و نقص خود را توضیح بدهد ، درحالی که در سالهای اخیر بارها شاهد بوده ایم که شرکتهای بزرگ و کوچک خودرو سازی بعلت نقص در سیستمهای خود ، چند صد یا چندین هزار خودرو را از مشتریان پس گرفته و خودرو جایگزین را ارائه نموده اند ، معنی پاسخگو بودن را هم فهمیدیم ، اگر پاسخگویی و مسئولی وجود داشته باشد !!
پاسخحذفکیفیت خدمات ایران خودرو!!!!!!!!
پاسخحذفسلام بر دوستان گل و گلاب.یه راس می رم سر اصل مطلب،405 مون رو دو سالی بود که داشتیم و اون موقع تازه طرح تنظیم موتور رایگان اومده بود ما هم بدو رفتیم نمایندگی گفتیم بیا تنظیم کن،اومد زد بالا یه کم نگاه کرد بد با انگشتش سیم گاز رو چند بار کشید یه نگاهی هم به اگزوز کرد(ماشین ما هم درست در اون روزه به خصوص اصلا دود نمی کرد!)بد کامپیوتر اوردن و وصل کردن.سریعا عبارت:موتور تنظیم است ظاهر شد!!!بدون اون که آقا حتی یه دکمه بزنه!ما هم با گوشایی آویزون اومدیم بیرون!بعدا اون یه کم شکمون هم پرید و فهمیدیم کامپیوتر هاشون رو برنامه ریزی کرده بودن که بعد روشن شدن تنظیم است ظاهر شود و این منو یاد صفحه welcome انداخت!
پیکان که آب از سرش گذشت اما راجبع بع 206 هم من دیدم که همینجور یخلی و شل ول تنظیم موتوره رایگانه .اما خیلی از رایگان رد کرده .متاسفانه ایران خودرو فکر میکنه که فروش خودرو و خدمات پس از فروش مثل فروش نونه واای میستی تو صف هرچی نون داشت بهت میده خوب یا بد .ما یه بار رفتیم دره نمایندگی گفتم گیج روغن بدین لطفا گفت 206 گیج شکسته هم کارشو راه میندازه .این موضوع واسه 1 سال پیشه تو یزد برام اتفق افتاد ...جای تعجبه .انگار ارث پدرشونه ..قصد بی حرمتی نداشتم..
متاسفانه بازار انحصار خودرو در ایران باعث شده که کیفیت محصولات به شدت سیر نزولی داشته باشه در این بین ایران خودرو بدترین کیفیت در محصول و خدمات پس از فروش رو داره - چرا راه دور میرید پژو 405 چه تعداد هم وطن رو بخاطر آتش سوزی روانه بیمارستان یا شرکت بیمه کرد آیا کسی جواب درستی شنید؟ بیایید اینجا در مورد اشکالات محصولات این شرکت بی کیفیت و گران فروش (به تازگی اعلام کرده سود محصولات ما بین 2 تا 5 درصد است!!)راه چاره و پیشنهادات خودتونو بنویسید شاید معجزه شد و اتفاقی افتاد.
هرچی هم بگیم .آقای منطقی که واقعا منطقیه .کیفیت افتضاح محصولات داخلی زبانزد خاص و عام .فقط ی سری خودرو در ایران خودرو هست که آن هم با پی گیری مسولان خارجی درست تولید میشه خدا میدونه 1 سال 2 سال دیگه که 206 از چرخه ی محصولات پژو در میاد به چه بلایی گرفتار میشه.تو ایران برند خودرو مطرح نیست برند شرکت تولید کننده مهمه.اتومبیل نقشی نداره.
آینده پژو 206
206 با موتور پراید .206 ملی .206 سریر .سمند 206
متاسفانه تمامی محصولات ایران خودرو بی کیفیت هستند نه بعضیهاشون - قبلا که تیم فرانسوی توی ایران بودن کیفیت 206 بسیار بالا بود ولی الان چی؟ دوستان اگه یادشون باشه قبلا بیمه برای خسارتهای سنگین نمایندگیه مرکزی رو قبول نمیکرد ( چون تیم فرانسوی فقط تعویض قطعات میکرد نه تعمیر)بنابراین بیمه ضرر میکرد - البته دوستان کاملا درست میگند که توی ایران برند خودرو مشکل داره نه کارخانه تولید ( مونتاژ) ولی محصولات ایران خودرو دیگه واقعا بی کیفیت تولید میشه - در عین حال پارس خودرو از لحاظ کیفیت بهترین می باشد - نه اینکه عالی باشه ولی از تمامی محصولات بهتر مونتاژ میکنه ( نمونش خودروی لوگان که با تولید ایران خودروی اون خیلی فرق میکنه)
نويسنده : ali
پاسخحذفسه شنبه 13 اسفند 1387 ساعت 10:00 صبح
متأسفانه باکمال وقاحت مدیران عامل شرکتهای خودرو ساز در ایران در رسانه ها حضور مییابند و از دسته گلهایی که تحویل مردم میدهند حمایت می کنند . اون از افتضاح پژو 405 که سالها دچار آتش سوزی می شد و کلی کشته و زخمی رو دست مردم گذاشت تا آقایان پذیرفتند اشکال از تولیدات خودشونه و بعد 4 سال هم که پذیرفتند عملا کاری نکردند !!!! اینم از پراید که نیازی به گفتن نیست که حتی کارخونه از گذاشتن لاستیک استاندارد روی اون دریغ می کنه و از روز اول که ماشینو تحویل می گیری حتی نمی شه چرخاشو بالانس کرد . آخه بی انصافی هم حدی داره !! در مملکت رو بستند نمی زارن ماشین وارد بشه یا وقتی هم خودرویی وارد میشه 4 برابر قیمت جهانیش بهش گمرکی می بندند که کسی جرئت نکنه خودرو وارد کنه اسمشم میزارن حمایت از تولید کننده داخلی اونوقت باید لگنی مثل پراید تو ایران و به قیمت تویوتا کمری سال تو همین بیخ گوش خودمون دبی بخریم اونم با 40000 تا ایراد که بعد از خرید باید 100 تا سفره نذر کنیم که تو گارانتی یه پارتی پیداکنیم تا ایرادای خودروی صفری که گرفتیم رو بر طرف کنه .!!!!!!!!!!!!
متاسفیم که هنوز که هنوزه این کارخونه از یه عذرخواهی درست حسابی طفره میره و اعلام میکنه ما گفتیم ملت بیان برای رفع نقص. دیگه مسئولیتش پای خودشونه.
پاسخحذفبه نظرم این عزیزانی که این حرفها را میزنند یکبار باید لذت کباب شدن در آتش یکی از افتضاحهای ساخت خودشون رو تجربه کنند اونوقت اگر عمری بود بازهم به اینگونه صحبتهای غیر مسئولانه ادامه بدن.
آتش سوزی پژو پارس درداراب فارس
پاسخحذفبنا بر اظهارات مالک خودرو :در تاریخ 5/6/87ساعت 5 بعد از ظهر بود که برای مهمانی به خانه یکی از آشنایان که از سفر کربلای معلا آمده بود حرکت کردیم بعد از 15 دقیقه که گل و شیرینی خریدیم به محل آنها رسیدیم چند ثانیه ای از توقف ما کنار درب آنها نگذشته بود که از میان درز کاپوت خودرو شروع به دود کردن و یکدفعه دچار حریق شد چنان وحشتی کرده بودیم که نمی دانستیم چه کاری انجام دهیم در همان موقع دربها هم خودبخود قفل شده بود و هر چه با مشت به شیشه ها می زدیم مشتمان توان خرد کردن آن را نداشت خوشبختانه مردمی که جمع شده بودند از جان خود گذشتند و به کمک آمدند و در خانه یکی از همسایگان که همان روز کار بنایی داشت کلنگی آوردند و با زور در را باز کردند و خود و خانواده ام که پنج نفر بودیم و از دود داشتیم خفه می شدیم نجات دادند و حال که مدتی هم که گذشته ام اثرات روحی آن فراموشمان نشده .گذشته از خانواده عاشق خودرام بودم بطوری که در اوایل انگار یکی از اعضای خانواده ام را از دست داده ام ......
به موازات افزايش توليد خودرو، انتقادات مردم نيز گسترش چشمگيري يافته است.
پاسخحذفبررسي انتقادات مردم بيش از هر چيز بيانگر اين موضوع است كه تاكنون به نظرات و انتقادات مصرف كنندگان توجه جدي نشده است، از اين رو آنان معتقدند كه در صنعت خودرو ايران، مصرف كننده «سلطان» نيست و خودروسازان اهميتي هم به آن نمي دهند!
نمونه اين امر را در نمايندگي هاي خودروسازان و سرگرداني مردم در اين مراكز به راحتي مي توان مشاهده كرد و يا فوت تعدادي از هموطنان را در آتش سوزي خودروهاي گروه پژو شامل 405، 206 و سمند پارس نمونه ديگري است كه متأسفانه علي رغم اين كه راهنمايي و رانندگي، مديرعامل ايران خودرو را در اين حوادث مقصر اعلام كرد، با سكوت متوليان مواجه شده است!
اما آنچه كه بايد مورد تأكيد قرار گيرد، نقش وزارت صنايع و معادن به عنوان متولي اين صنعت است، همان طور كه در پيشرفتهاي صنعت خودرو نقش اساسي داشته است، در پيگيري نكردن مطالبات مردمي نيز در اين حوزه «بازيگر» ناآشنا بوده است!
اين در حالي است كه اين وزارتخانه به راحتي مي توانسته است با فشار به خودروسازان، ضمن زمينه سازي براي ايجاد رقابت سازنده، زمينه تحقق مطالبات مردمي را نيز فراهم نمايد.
به هر حال به نظر مي رسد همان طور كه وزارت صنايع و معادن بايد سياستهاي اجرايي متناسب براي ارتقاي كيفيت توليدات اين صنعت را در دستور كار قرار داده و با توجه به نظرات مردم، تدوين لايحه حمايت از حقوق خريداران را نيز مورد توجه جدي قرار دهد.
با سلام :
پاسخحذفبه همتون قول ميدم مشکل فراتر از اينهاست . اگر مشکل يک بست و يک واشر بود تا الان حل شده بود . از اون گذشته , ايران خودرو (لعنت ا... عليه) هر چند وقت يکبار که بهش يک گير موقتي و مسخره ميدن الکي چهار تا مهندس و کارشناس ميارن سر ماشين و يک ميز گرد و شورا تشکيل ميدن و به ظاهر پيگير پرونده ميشن و خلاصه يک سري کارهاي بيفايده روي ماشين انجام ميدن و بعد اصطلاحا ميگن عيب برطرف شد . تا چي ؟ تا دوباره خط فروش و توليد راه بيافته و مردم ماشينهاشون رو بخرن . بعد از چند وقت دوباره روز از نو روزي از نو , طوري که اصلا معلوم نيست توي اين مدت تعميرات چه غلطي ميکردن ؟ من که ديگه حالم به هم خورد از بس مرتب ميگن عيب رو پيدا کرديم و دوباره ماشين آتيش ميگيره .
اين مردم هم حقشونه , اگر به خدا قسم دو سه ماه کسي پژو چهارصد و گند نخريد , اونوقت ايران خودرو (لعنت ا... عليه) حساب کارشو ميکنه و يه فکري به حال اين طنابهاي داري که به مردم ميفروشه ميکنه .
اصلا به فرض هم که مشکل از يک لوله يا واشر باشه . آيا ايران خودرو (لعنت ا... عليه) اينقدر بي لياقت و بي عرزه هست که نميتونه بعد از اين همه سابقه چهارتا شلنگ مناسب توليد کنه ؟ واقعا گند به اين شرکت و صاحبانش . هر روز هم که ميگن يک عيبي داره . باور کنيد خودشون هم هنوز نفهميدن اين ماشينا چشونه . يا ميدونن ولي چون تعميرش خرج داره و اساسيه هيچي نميگن .
اگر يکي از همين کشته ها مثلا از خانواده درجه اول خودشون بود همون روز اول در آشغال خودرو تخته شده بود و فقط بياو ببين .
آخه ميگن ماشينو زياد داغش نکنيد يا مثلا باهاش تند نريد يا فلان کار رو نکنيد تا آتيش نگيره , اين شد جواب ؟ آخه اين چه ماشينيه که نبايد باهاش تند رفت و با کمي داغ شدن آتش ميگيره ؟ برين اسمشو بذاريد اجاق گاز نه خودرو . عذر ميخوام ولي خاک بر سر همشون که با اين همه سابقه هنوز نميتونن يک ماشين سالم تحويل مردم بدن .
اونهم از اون قيمتهاشون . همين سمند مزخرف رو توي سوريه ميدن دو سه ميليون تومان . همينطور جمهوري آذربايجان و از اين قبيل کشورهاي عقب افتاده . اونهم چي ؟ با تجهيزاتي اضافي ! اونوقت به مردم خودشون ميدن 12 تومان 13 تومان 14 تومان .
خوب ياد گرفتن چطوري مردم رو تيغ بزنن . مسئولان هم ظاهرا راضي هستند و بدشون نمياد . هيچ کس هم نميگه آخه مگه توليد يک خودرو به اين پيش پا افتادگي ( سمند در برابر تويوتا , بنز و ... ) آخه مگه چقدر خرج داره ؟ کلي تو همون کارخونه ميکشن روش , تا مياد که بياد بيرون صد جور عوارض و ماليات و حق فلاني و حق فلان چيز و از اين جور چيزها ازش ميگيرن و با اون قيمت وحشتناک دست من و شما ميرسه . بعد هم که اومد دستمون هنوز آب بندي نشده دوباره بايد همه اون حق و عوارض و ماليات و اينها رو که يکبار گرفتن اينبار به سردستشون راهنمايي و رانندگي پرداخت کنيم .
مردم شدن موش آزمايشگاهي ! همينطور ماشين ميسازن و تست فني اش را روي مردم امتحان ميکنن . هيچ کسي هم نيست بيخ اين پرونده اسلحه سازي ايران خودرو (لعنت ا... عليه) و قتل عام مردم رو سفت بگيره و پيش بره .
موقع گرفتن موتورسيکلت ها سر چهار راه ها که ميشه خيلي خوب و منظم همه سازمانها و ارگانها و نهادها و کوفتي ها و ... دست به دست هم ميدن تا يک موتور رو بگيرن و بخوابونن تا پولش رو بگيرن . ولي موقع رسيدگي به يک چنين پرونده اي که ميرسه همه موش ميشن و ده فرار . اين ميگه به اون مربوطه , اون ميگه به ما مربوط نيست , دست آخر هم يک سازماني به خودش مياد و ميره ميگه سلام ايران خودروي عزيز . خواهش ميکنيم اگر ممکنه و ديگه جيباتون پر پول شده و بهتون برنميخوره دست از توليد اين خودروي ملي << افتخار ملي >> و هم ترازهاش برداريد يا حداقل موقتا متوقفش کنيد تا صداي مردم بخوابه .
شما که بچه نيستيد , خودتون را هم گول نزنيد . اين خودروها عيب اساسي دارند و ايران خودرو هم گلويي به گشادي چاه فاضلاب و عين خيالش هم نيست .
خدا کنه اينبار يک مرد پيدا بشه به پرونده اين خودروهاي انتحاري برسه .
والا ما هم خواستار پيشرفت صنعت خودروسازي در کشوريم ولي به چه قيمتي ؟ اينطوري که نميشه !
_________________
* جز ايران نباشد مرا نام ياد * * * که يزدان مرا زين سبب کام داد *
قابل توجه مسئولين شركت ايران خودرو
پاسخحذفمقارن ساعت 1 و نيم بامداد 87/ 9/ 17 اتومبيل پژو با شماره 59 ـ468 ب 78 متعلق به اينجانب دچار حريق شد . پس از مهار آتش توسط همسايه ها و آتش نشاني موضوع به نمايندگي ايران خودرو مستقر در ساري اطلاع داده شد كه كارشناس مربوطه را به محل اعزام نمودند كه پس از عكس و صورتجلسه موضوع را به بازرسي ايران خودرو در تهران گزارش دادند و در پي آن سه نفر كارشناس در محل حاضر شدند و ليكن با گذشت دو هفته از جريان آتش سوزي خيلي راحت و بي تفاوت اعلام نمودند « به ايران خودرو مربوط نيست » !
سئوال اينست كه موضوع اتومبيلي كه خودبخود و بدون هيچگونه حادثه اي اعم از تصادف يا هر دليل ديگر در آن ساعت از صبح در حالي كه خاموش مي باشد دچار حريق شده و جان اين همه همسايه را به خطر انداخته صرفنظر از خسارت مالي به كدام شركت و به كدام مرجع مربوط مي شود چرا كارشناسان ايران خودرو از موضوع آتش سوزي پژو 405 عبور كردند از مسئولين امر تقاضا دارم به اين مشكل رسيدگي و احقاق حق نمايند.
عليرضا سپانلو ـ گرگان
آتش سوزی خودروها همچنان ادامه دارد
پاسخحذفدر حالی که سازندگان خودروهای داخلی بارها و بارها مدعی شده اند که قطعات دارای نقص محصولات کارخانه های خود را به طور کامل از خط تولید خارج کرده اند معاون دادستان و سرپرست دادسرای ویژه فرودگاههای تهران از ادامه آتش سوزی خودروها خبر داد.
ترحم اسدیان در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از عملکرد شرکتهای خودرو سازی گفت : شرکتهای خودرو سازی کماکان به تعهدات خود در خارج نمودن قطعات دارای نقص عمل نکرده اند و این باعث شده تا همچنان آتش سوزی ناگهانی خودروهای مذکور ادامه داشته باشد.
بررسیها نشان می دهد هر ماه حداقل 3 خودرو پژو، سمند و پارس در آتش می سوزند که این موضوع در قالب پرونده های قضایی مورد بررسی قرار گرفته است.
در یکی از آخرین حوادث از این دست دو دستگاه اتوبوس بین شهری بنز 457 C تولیدی ایران خودرو دیزل در محور ساری - تهران دچار حریق شدند. سازمان آتشنشانی علت هر دو حریق را نقص فنی اتوبوسها و بروز اشکال در سیستم برق رسانی عنوان کرده بود.
با افزایش آتش سوزیهای خودرو و تلفات ناشی از آن دادستان کل کشور در سالهای گذشته طی نامه ای از اولین وزیر صنایع دولت نهم خواست تا اقدامات پیشگیرانه و نتایج حاصله در این راستا را به دادستانی اطلاع دهد که متاسفانه علیرغم پیگیریهای رسانه ها و دادستانی تا کنون هیچگونه پاسخی از سوی این وزارتخانه به دادستانی ارائه نشده است.
در برخی پرونده های مربوط به شکایات مردم از نقص فنی خودرو، بارها ایران خودرو محکوم به پرداخت خسارت و دیه به زیان دیدگان شده است ترحم اسدیان
این موضوع در حالی اتفاق می افتد که مسئولان ایران خودرو بارها اعلام کرده اند که تمامی قطعات دارای نقص فنی را از خط تولید خارج کرده اند. گرچه ادامه آتش سوزی خودروها خلاف این امر را نشان می دهد. معاون دادستان و سرپرست دادسرای ویژه فرودگاههای تهران در گفتگو با مهر به پرونده هایی اشاره کرد که بر اساس آن ایران خودرو به دلیل نقص فنی خودرو محکوم به پرداخت خسارت و دیه شده است .
اسدیان خاطرنشان کرد: در برخی پرونده های مربوط به شکایات مردم از نقص فنی خودرو بارها ایران خودرو محکوم به پرداخت خسارت و دیه به زیان دیدگان شده است.
موضوع آتش سوزی محصولات کارخانه ایران خودرو برای اولین بار در میانههای دهه 70 در رسانه ها مطرح شد. امری که بالاخره با شدت گرفتن پیگیریهای رسانه ها و افزایش آتش سوزی خودروهایی نظیر پژو 405 سرانجام در مهرماه سال 85 توسط وزیر وقت صنایع تائید شد.
معاون دادستان و سرپرست دادسرای ویژه فرودگاههای تهران در پایان از رسانه ها خواست دلایل بی توجهی شرکتهای خودرو سازی را در ادامه آتش سوزی خودروها پیگیری کنند.
تهران - منوچ نيوز: در پي رخدادن يك آتش سوزي عمدي و برنامه ريزي شده ديگر كه براي تخريب چهره شركت مردمي و راه تورا ميخواندي، ايران خودرو انجام شده بود مصاحبه
پاسخحذفاي با يك منبع موثق كه نخواست نامش فاش نشود ولي ما فاش نميكنم، انجام شد.
اين منبع موثقه تاكيد كرد، اين خودرو كه در عكس بالا ملاحظه ميكنيد يا يه جايش را سوراخ كرده درونش گرد و ترياك قاچاق ميكرده يا اينكه به صورت غير مجاز سوختگيري گاز ميكرده يا اينكه با كارت بنزين همسايه شان رفته بنزين زده كه آن بنزين به دليل غير قانوني بودن و چون مال خودشون نبوده، تو گلويش گير كرده و تركيده و باعث آتش گيري آن شده.
وي همچنين اضافه كرد در سامانه سيستم خودسوز پژو 405 سيستمي تعبيه شده كه به راننده و سرنشينان وقت مي دهد تا قبل از انفجار كامل از خودرو خارج شوند. در اين هنگام ناگهان از سقف خودرو يك نمايشگر ال سي دي به بيرون مي آيد كه بروي آن يك عدد به صورت معكوس كم مي شود و اين همان زمان انفجار خودرو مورد بحث مي باشد.
اين منبع موثق از هموطنان 405 سوار ، عاجزانه خواهش كرد كه تايم درج شده بروي اين نمايشگر را جدي بگيرند. همينطور اضافه كرد كه اين تايم بر حسب ثانيه است. از اين رو بعضي هموطنان كه تصور ميكردند اين تايم بر حسب دقيقه يا حتي ساعت است ، خودرو را تخليه نكردند و دچار انفجار زدگي حاد شده اند كه در اين صورت هيچ گونه مسئوليتي متوجه شركت فخيمه ي ايران خودرو نبوده و عواقب اين امر كاملا بر عهده مصرف كننده و سرنشينان خودرو ميباشد.
وي در مورد حادثه امروز سعادت آباد اضافه كرد، در اين حادثه طبق گزارش كارشناسان شركت، نمايشگر مورد بحث از سقف خودرو در آمده و سرنشينان بدون توجه به اعداد درج شده بروي نمايشگر كه عدد 10 ثانيه را نشان ميداد، به هواي مسابقه ي محله شروع كردند به شمردن اعداد: 1 و 1 و 1. 2 و 2و 2. 3 و 3و 3 و الي آخر. كه متاسفانه ايشان در پايان اين شمارش دچار آتش زدگي موضعي شده اند كه حال عده اي از آنان وخيم گزارش ميشود.
وي در پايان خاطر نشان ساخت: كلا هيچ چيز به ما ربطي ندارد و همه چيز تقصير خودشان است و كي بود كي بود من نبودم.
//پايان خبر.
امانتداري در خبر، احترام به منوچ نيوز است.
راه تو را ميخواند.
سامانه ي Road Reading شركت فخيمه ي ايران خودرو.
================================================== ===
توضيحات: منوچ نيوز = استعاره از خبرگزاري منوچهر منطقي. مدير عامل شركت ايران خودرو.
ضمنا متن كاملا از صحبتهاي عزيزان و كارشناسان اين شركت اقتباس شده كه گفته بودند آتش سوزي ها براي خراب كردن چهره شركت ايران خودرو هست و عمليات خرابكاري بوده. همينطور گفته بودند آتش سوزي ها طوري بوده كه سرنشينان فرصت كافي براي نجات دادن خود داشته اند و اينطور نبوده كه ماشين يكهو منفجر شود!!!!
آخرين آتش سوزي كه من از پژو ديدم 12/9/87 در اتوبان كرج بود. از پمپ بنزين اومده بود بيرون هنوز سرعت نگرفته بود در ميان دود غليظ سفيدي ناپديد شد . مطمئنا اگر سرعت داشت تصادف شديدي ميكرد اما از شانسش سريع ايستاد و پياده شد و 10 -15 متري از ماشين دور شد . ناگهان دود سفيد تبديل به شعله شد و مردم ريختند با خاك و كپسول و ... خاموشش كردند.
پاسخحذفالبته با اين يكي دو مورد و صدها موارد ديگر نميشه شركت معظم منوچ خودرو را متهم كرد.اين آتش سوزي ها عمدا و توسط صاحبان خودرو و يا عناصر خود فروخته ديگر ايجاد شده و دست استكبار جهاني از آستين راننده ها و مسافركشان بدبختي كه اين ماشينها رو با هزار قرض و قوله و قسط خريده اند، بيرون آمده ،تا با مخدوش كردن هرچند ذره اي از چهره محبوب اين شركت، با فضا سازي و خالي كردن ميدان براي شركتهاي درپيت خود ( مثل جنرال موتورز و ...) بتوانند با منوچ خودرو رقابتي محكوم به شكست را با ذلت و خواري ادامه بدهند
((مژده به آقايان : پژو 405 بدون اير بگ - بدون کمربندايمني – آماده آتش سوزي بدون دليل – بهترين عيدي براي همسر دلبندتان))
پاسخحذف-در حادثه اتوبان تهران - قم
راننده زن در ميان شعلههاي آتش سوخت
برخورد يك دستگاه پژو 405 با گاردريل و تير چراغ برق كنار بزرگراه تهران - قم باعث شد زن راننده در ميان شعلههاي آتش جان خود را از دست بدهد. به گزارش خبرگزاري فارس، اين حادثه روز گذشته رخ داد و در جريان آن يك نفر كشته و پنج نفر مصدوم شدند.
ماموران ايستگاه 508 سازمان آتشنشاني شهرداري تهران به محل حادثه واقع در اتوبان تهران قم، روبه روي شهرك سينمايي اعزام شدند.
بر اساس اين گزارش، خودرو پژو 405 از قم به سمت تهران در حال حركت بود كه به علت نامعلومي از جاده منحرف شد و با حفاظ گاردريل و تير چراغ برق كنار اتوبان برخورد كرد و آتش گرفت.
سرنشينان اين خودرو 6 نفر بودند كه هنگام تصادف پنج تن از آنان از داخل خودرو خارج شده و نجات يافتند، اما راننده خودرو نتوانست خود را از داخل خودرو نجات دهد و در ميان شعله هاي آتش جان باخت.
علت وقوع اين حادثه توسط عوامل راهنمايي و رانندگي در دست بررسي است.